Tytuł: Ułamek Sekundy O autorze: Siristru (Michał Dłużak) Wersja pdf: |
AN.01.382 … AN.01.562
Aparaaccharāsaṅghāta Vagga
Zbiór "Ułamek Sekundy"
Tłumaczenie: Siristru
alternatywne tłumaczenie:
382. Jeśli na ułamek sekundy, mnich potrafi wznieść swój umysł ku pierwszej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej dla jahny, przyniesie to więcej korzyści.
383. Jeśli na ułamek sekundy, mnich potrafi wznieść swój umysł ku drugiej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej dla jahny, przyniesie to więcej korzyści.
384. Jeśli na ułamek sekundy, mnich potrafi wznieść swój umysł ku trzeciej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej dla jahny, przyniesie to więcej korzyści.
385. Jeśli na ułamek sekundy, mnich potrafi wznieść swój umysł ku czwartej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej dla jahny, przyniesie to więcej korzyści.
386. Jeśli na ułamek sekundy, mnich potrafi wyzwolić swój umysł porzez rozwijanie współczucia, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej , przyniesie to więcej korzyści.
387. Jeśli na ułamek sekundy, mnich potrafi wyzwolić swój umysł poprzez rozwijanie litości, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej , przyniesie to więcej korzyści.
388. Jeśli na ułamek sekundy, mnich potrafi wyzwolić swój umysł poprzez rozwijanie wewnętrznej radości, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej , przyniesie to więcej korzyści.
389. Jeśli przez ułamek sekundy, mnich potrafi wyzwolić swój umysł poprzez rozwijanie równowagi na ułamek sekundy, wtedy powiada się, że spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej , przyniesie to więcej korzyści.
390. Jeśli przez ułamek sekundy, mnich przebywa rozważając uważnie i świadomie ciało by odegnać chciwość i to co nie miłe na świecie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej , przyniesie to więcej korzyści.
391. Jeśli przez ułamek sekundy, mnich przebywa rozważając uważnie i świadomie uczucia by odegnać chciwość i to co nie miłe na świecie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej , przyniesie to więcej korzyści.
392. Jeśli przez ułamek sekundy, mnich przebywa rozważając uważnie i świadomie cechy umysłu by odegnać chciwość i to co nie miłe na świecie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej , przyniesie to więcej korzyści.
393. Jeśli przez ułamek sekundy, mnich przebywa rozważając uważnie i świadomie myśli i procesy myślowe by odegnać chciwość i to co nie miłe na świecie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej , przyniesie to więcej korzyści.
394. Jeśli na ułamek sekundy wzrasta zainteresowanie i wysiłek by sprawdzić niepowstałe z niepowstałych przewin, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej , przyniesie to więcej korzyści.
395. Jeśli na ułamek sekundy wzrosło zainteresowanie i wysiłek by odegnać powstałe przewiny, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej , przyniesie to więcej korzyści.
396. Jeśli na ułamek sekundy wzrosło zainteresowanie i wysiłek by wspierać powstanie niepowstałych zasług , wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej , przyniesie to więcej korzyści.
397. Jeśli na ułamek sekundy wzrosło zainteresowanie i wysiłek by wspierać niezmieszane utwierdzenie i rozwijać powstałe zasługi, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
398. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija podstawy mocy psychicznej wspomożonej przez zainteresowanie, koncentrację, postanowienie i determinację, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
399. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija podstawy mocy psychicznej wspomożonej przez wysiłek, postanowienie i determinację, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
400. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija podstawy mocy psychicznej wspomożonej przez koncentrację umysłu, postanowienie i determinację, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
401. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija podstawy mocy psychicznej wspomożonej przez bystrą koncentrację, postanowienie i determinację, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
402. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik wiary, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
403. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik postanowienia, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
40 4. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik uważności, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
405. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik koncentracji, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
406. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik mądrości, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
407. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc wiary, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
408. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc postanowienia, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
409. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc uważności, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
410. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc koncentracji, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
411. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc mądrości, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
412. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija czynnik oświecenia z uwagą, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
413. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija czynnik oświecenia z [uważnym] śledzeniem Nauki, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
414. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija czynnik oświecenia z postanowieniem, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
415. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija czynnik oświecenia z radością, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
416. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija czynnik oświecenia w spokoju, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
417. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija czynnik oświecenia w skupieniu, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
418. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija czynnik oświecenia równoważnie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
419. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija prawy pogląd, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
420. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija prawe postanowienie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
421. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija prawe słowo, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
422. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija prawe czyn, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
423. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija prawy żywot, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
424. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija prawe dążenie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
425. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija prawe skupienie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
426. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija prawą medytację, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
427. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija wewnętrzne materialne postrzeganie by ujrzeć ograniczoną zewnętrzną materię dobra i zła, opanowując ją myśląc: "Widzę i rozumiem", wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
428. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija wewnętrzne materialne postrzeganie by ujrzeć nieograniczoną zewnętrzną materię dobra i zła, opanowując ją myśląc: "Widzę i rozumiem", wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
429. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija wewnętrzne niematerialne postrzeganie by ujrzeć ograniczoną zewnętrzną materię dobra i zła, opanowując ją myśląc: "Widzę i rozumiem", wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
430. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija wewnętrzne niematerialne postrzeganie by ujrzeć nieograniczoną zewnętrzną materię dobra i zła, opanowując ją myśląc: "Widzę i rozumiem", wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
431. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija wewnętrzne niematerialne postrzeganie by ujrzeć zewnętrzną materię niebieskiej barwy, jej charakter i świetność, opanowując ją myśląc: "Widzę i rozumiem", wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
432. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija wewnętrzne niematerialne postrzeganie by ujrzeć zewnętrzną materię żółtejj barwy, jej charakter i świetność, opanowując ją myśląc: "Widzę i rozumiem", wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
433. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija wewnętrzne niematerialne postrzeganie by ujrzeć zewnętrzną materię czerwonej barwy, jej charakter i świetność, opanowując ją myśląc: "Widzę i rozumiem", wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
434. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija wewnętrzne niematerialne postrzeganie by ujrzeć zewnętrzną materię bieli, jej charakter i świetność, opanowując ją myśląc: "Widzę i rozumiem", wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
435. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija wewnętrzne niematerialne postrzeganie by ujrzeć materię, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
436. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija się by ujrzeć zewnętrzną materię i wewnętrzne niematerialne postrzeganie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
437. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija się by być uwolnionym, na ułamek sekundy, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej , przyniesie to więcej korzyści.
438. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija pokonanie całkowitego postrzegania materii, całkowitego postrzegania gniewu, nie związanego z różnorakim postrzeganiem, związanym z przestrzenią i przebywaniem w sferze przestrzeni, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
439. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija pokonanie całkowitego postrzegania przestrzeni, związania z nieograniczoną świadomością i przebywanie w sferze świadomości, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
440. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija pokananie całkowitego postrzegania świadomości, nie związania z czymkolwiek, przebywania w sferze nicości, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
441. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija pokonanie całkowitego postrzegania nicości i przebywa w sferze ani postrzegania ani nie postrzegania, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
442. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija pokonanie sfery ani postrzeganiu ani niepostrzeganiu i przebywa w zniszczeniu postrzegania i uczuć, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
443. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija jako obiekt medytacji ziemię, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
444. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija jako obiekt medytacji wodę, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
445. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija jako obiekt medytacji ogień, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
446. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija jako obiekt medytacji powietrze, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
447. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija jako obiekt medytacji niebieski kolor, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
448. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija jako obiekt medytacji żółty kolor, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
449. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija jako obiekt medytacji czerwony kolor, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
450. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija jako obiekt medytacji biały kolor, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
451. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija jako obiekt medytacji przestrzeń, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
452. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija jako obiekt medytacji świadomość, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
453. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija postrzeganie wstrzemięźliwości, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
454. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija postrzeganie śmierci, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
455. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija postrzeganie wstrzemięźliwości w jedzeniu, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
456. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija postrzeganie nieprzywiązania do świata, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
457. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija postrzeganie nietrwałego, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
458. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija postrzeganie niemiłego w nietrwałości, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
459. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija postrzeganie braku "ja" w niemiłym, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
460. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija postrzeganie poddania, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
461. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija postrzeganie oderwania, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
462. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija postrzeganie zniszczenia, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
463. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija wspominanie Oświeconego, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
464. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija wspominanie Nauki, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
465. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija wspominanie Zgromadzenia, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
466. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija wspominanie cnót, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
467. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija życzliwość, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
468. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija wspominanie bogów, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
469. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija uważność wdechu i wydechu, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
470. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija uważność śmierci, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
471. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija uważność ciała, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
472. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija spokój, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
473. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik wiary w pierwszej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
474. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik postanowienia w pierwszej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
475. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik uważności w pierwszej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
476. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik koncentracjii w pierwszej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
477. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik mądrości w pierwszej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
478. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc wiary w pierwszej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
479. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc postanowienia w pierwszej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
480. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc uważności w pierwszej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
481. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc koncentracji w pierwszej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
482. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc mądrości w pierwszej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
483. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik wiary w drugiej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
484. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik postanowienia w drugiej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
485. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik uważności w drugiej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
486. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik koncentracji w drugiej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
487. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik mądrości w drugiej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
488. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc wiary w drugiej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
489. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc postanowienia w drugiej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
490. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc uważności w drugiej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
491. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc koncentracjii w drugiej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
492. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc mądrości w drugiej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
493. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik wiary w trzeciej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
495. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik postanowienia w trzeciej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
496. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik uważności w trzeciej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
497. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik koncentracji w trzeciej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
498. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik mądrości w trzeciej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
499. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc wiary w trzeciej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
500. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc postanowienia w trzeciej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
501. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc uważności w trzeciej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
502. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc koncentracji w trzeciej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
503. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc mądrości w trzeciej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
504. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik wiary w czwartej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
505. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik postanowienia w czwartej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
506. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik uważności w czwartej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
507. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik koncentracji w czwartej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
508. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik mądrości w czwartej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
509. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc wiary w czwartej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
510. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc postanowienia w czwartej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
511. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc uważności w czwartej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
512. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc koncentracjii w czwartej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
513. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc mądrości w czwartej jhanie, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
514. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik wiary ze współczuciem, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
515. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik postanowienia ze współczuciem, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
516. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik uważności ze współczuciem, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
517. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik koncentracji ze współczuciem, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
518. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik mądrości ze współczuciem, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
519. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc wiary ze współczuciem, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
520. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc postanowienia ze współczuciem, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
521. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc uważności ze współczuciem, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
522. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc koncentracji ze współczuciem, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
523. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc mądrości ze współczuciem, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
524. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik wiary z litością, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
525. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnikpostanowienia z litością, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
526. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik uważności z litością, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
527. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik koncentracji z litością, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
528. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik mądrości z litością, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
529. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc wiary z litością, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
530. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc postanowienia z litością, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
531. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc uważności z litością, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
532. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc koncentracjii z litością, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
533. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc mądrości z litością, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
534. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik wiary z wewnątrzną radością, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
535. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik postanowienia z wewnątrzną radością, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
536. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik uważności z wewnątrzną radością, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
537. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik koncentracji z wewnątrzną radością, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
538. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik mądrości z wewnątrzną radością, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
539. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc wiary z wewnątrzną radością, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
540. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc postanowienia z wewnątrzną radością, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
541. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc uważności z wewnątrzną radością, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
542. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc koncentracji z wewnątrzną radością, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
543. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc mądrości z wewnątrzną radością, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
544. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik wiary z równowagą, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
545. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik postanowienia z równowagą, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
546. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik uważności z równowagą, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
547. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik koncentracji z równowagą, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
548. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik wiedzy z równowagą, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
549. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc wiary z równowagą, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
550. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc postanowienia z równowagą, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
551. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc uważności z równowagą, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
552. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc koncentracji z równowagą, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
553.Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc mądrości z równowagą, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
554. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik wiary, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
555. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik postanowienia, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
556. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik uważności, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
557. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik koncentracji, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
558. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija mentalny czynnik mądrości, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
559. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc wiary, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
560. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc postanowienia, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
561. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc uważności, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
562. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc koncentracji, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
563. Jeśli przez ułamek sekundy rozwija moc mądrości, wtedy powiada się, że przebywa w jahnie, spełnił swój obowiązek wobec Nauczyciela i spożywa zebraną jałmużnę zasłużenie. Jeśli uczyni więcej, przyniesie to więcej korzyści.
Chcąc wykorzystać część lub całość tego dzieła, należy używać licencji GFDL:
Udziela się zgody na kopiowanie, dystrybucję lub/i modyfikację tego tekstu na warunkach licencji GNU Free Documentation License w wersji 1.2 lub nowszej, opublikowanej przez Free Software Foundation.
Można także użyć następującej licencji Creative Commons:
Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0
Oryginał można znaleźć na tej stronie: http://www.tipitaka.org/romn/cscd/s0401m.mul0.xml
Redakcja portalu tłumaczeń buddyjskich: http://SASANA.PL/
Tłumaczenie: Siristru (Michał Dłużak)