Anupubba-nirodha
Dziewięć Kolejnych Zawieszeń, to osiem rodzajów ustania osiąganych poprzez osiem Wchłonięć (jhāna) oraz Ustanie Uczuć i Percepcji (patrz nirodha-samāpatti).
Jak jest powiedziane w A.IX,31 i D.33: "W nim, który wstąpił w pierwsze wchłonięcie, Zmysłowe Postrzeżenia (kāma-saññā) są zawieszone. Po wkroczeniu w drugie wchłonięcie, Koncepcja Myślowa i Dyskursywne Myślenie (vitakka-vicāra) są zawieszone. Po wkroczeniu w trzecie wchłonięcie, Zachwyt (pīti) jest zawieszony. Po wkroczeniu w czwarte wchłonięcie, Wdech i Wydech (assāsa-passāsa) są zawieszone.
Po wkroczeniu w Sferę Niezmierzonej Przestrzeni (ākāsānañcāyatana), postrzeganie Form Fizycznych (rūpa-saññā) jest zawieszone. Po wkroczeniu w Sferę Niezmierzonej Świadomości (viññān.añcāyatana), postrzeganie Sfery Niezmierzonej Przestrzni jest zawieszone. Po wkroczeniu w Sferę Nicości (ākiñcaññāyatana), postrzeganie Sfery Niezmierzonej Świadomości jest zawieszone. Po wkroczeniu w Sferę Ani-Postrzegania-Ani-Nie-Postrzegania (neva-saññā-nāsaññāyatana), postrzeganie Sfery Nicości zostaje zawieszone.
Po wkroczeniu w Ustanie Uczuć i Percepcji (saññāvedayitanirodha), percepcja i uczucia są zawieszone."
Więcej szczegółów, patrz: jhāna, nirodha-samāpatti.