Tytuł: Mowa o pustce świata

O autorze: Agrios

Wersja pdf: pdf2.jpg

zobacz źródło

print

Wersja epub: epub2.jpg

SN.35.085

Suññataloka Sutta

Mowa o pustce świata

Tłumaczenie: Agrios

alternatywne tłumaczenie: Gabryszewski


Ananda, zbliżywszy się do Błogosławionego, pokłonił się z szacunkiem i usiadł z boku. Siedząc, zwrócił się do Błogosławionego tymi słowami:
"Powiedziano, że świat jest nicością, świat jest nicością Panie. W jakim sensie mówi się, że świat jest nicością?"

"Jako że jest on pozbawiony istoty, jak również czegokolwiek odnoszącego się do jego istoty,
jest więc powiedziane, Anando, że świat jest nicością. A co jest pozbawione istoty lub czegokolwiek odnoszącego się do jego istoty?

Oko jest pozbawione istoty, jak również czegokolwiek odnoszącego się do jego istoty. Formy widzialne są pozbawione istoty, jak również czegokolwiek odnoszącego się do ich istoty. Świadomość wzrokowa jest pozbawiona istoty, jak również czegokolwiek odnoszącego się do jej istoty. Kontakt wzrokowy jest pozbawiony istoty, jak również czegokolwiek odnoszącego się do jego istoty.
Ucho jest pozbawione istoty, jak również czegokolwiek odnoszącego się do jego istoty. Dźwięki są pozbawione istoty, jak również czegokolwiek odnoszącego się do ich istoty. Świadomość słuchowa jest pozbawiona istoty, jak również czegokolwiek odnoszącego się do jej istoty. Kontakt słuchowy jest pozbawiony istoty, jak również czegokolwiek odnoszącego się do jego istoty.
Nos jest pozbawiony istoty, jak również czegokolwiek odnoszącego się do jego istoty. Zapachy są pozbawione istoty, jak również czegokolwiek odnoszącego się do ich istoty. Świadomość węchowa jest pozbawiona istoty, jak również czegokolwiek odnoszącego się do jej istoty. Kontakt węchowy jest pozbawiony istoty, jak również czegokolwiek odnoszącego się do jego istoty.
Język jest pozbawiony istoty, jak również czegokolwiek odnoszącego się do jego istoty. Smaki są pozbawione istoty, jak również czegokolwiek odnoszącego się do ich istoty. Świadomość smakowa jest pozbawiona istoty, jak również czegokolwiek odnoszącego się do jej istoty. Kontakt smakowy jest pozbawiony istoty, jak również czegokolwiek odnoszącego się do jego istoty.
Ciało jest pozbawione istoty, jak również czegokolwiek odnoszącego się do jego istoty. Dotknięcia są pozbawione istoty, jak również czegokolwiek odnoszącego się do ich istoty. Świadomość dotykowa jest pozbawiona istoty, jak również czegokolwiek odnoszącego się do jej istoty. Kontakt dotykowy jest pozbawiony istoty, jak również czegokolwiek odnoszącego się do jego istoty.
Umysł jest pozbawiony istoty, jak również czegokolwiek odnoszącego się do jego istoty. Myśli są pozbawione istoty, jak również czegokolwiek odnoszącego się do ich istoty. Świadomość intelektualna jest pozbawiona istoty, jak również czegokolwiek odnoszącego się do jej istoty. Kontakt intelektualny jest pozbawiony istoty, jak również czegokolwiek odnoszącego się do jego istoty.

Tak oto zostało powiedziane, że świat jest nicością."


Powrót do Tipiṭaki


Poleć nas i podziel się tym artykułem z innymi: BlinkListblogmarksdel.icio.usdiggFarkfeedmelinksFurlLinkaGoGoNewsVineNetvouzRedditYahooMyWebFacebook

gnu.svg.png

Chcąc wykorzystać część lub całość tego dzieła, należy używać licencji GFDL:

Udziela się zgody na kopiowanie, dystrybucję lub/i modyfikację tego tekstu na warunkach licencji GNU Free Documentation License w wersji 1.3 lub nowszej, opublikowanej przez Free Software Foundation.


cc.png

Można także użyć następującej licencji Creative Commons:
Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0


sasana_banerros.jpg

POMÓŻ FUNDACJI "THERAVADA"

(KRS: 0000464215, NIP: 5223006901, Regon: 146715622)

KONTO BANKOWE: 89 2030 0045 1110 0000 0270 1020


Tłumaczenie: Agrios